GO Organizing
praat je bij

Het verbaast mij altijd weer dat mensen het lastig vinden om nee te zeggen en zich laten leiden door de waan van de dag. Terwijl een simpel nee je al een heel eind op weg kan helpen om georganiseerd en efficiënt te werken. 

10-10-2015

In 8 stappen je Social Media organiseren


Regelmatig kom ik ondernemers tegen, die iets met Social Media willen. Maar ze hebben geen idee wat laat staan dat ze weten hoe te beginnen. Ik coach ondernemers bij het maken van keuzes en train je om Social Media onderdeel te maken van je dagelijkse werkzaamheden.  

Social Media en ondernemen
Even terug naar de basis. Social Media is alles wat we vroeger ook al deden, maar dan digitaal. Het vervangt dus niets. Het zijn communicatiemiddelen die toegevoegd zijn aan de huidige tijd. En dat heeft zo zijn voordelen. Het kan je als ondernemer helpen naamsbekendheid op te bouwen, in contact te komen met (potentiële) klanten en geeft je een wereldwijd bereik. Maar ook marketingwise worden deze kanalen steeds interessanter. 

Social Media organiseren
Als je de stap hebt genomen met Social Media aan de slag te gaan is het belangrijk keuzes te maken. Je hoeft echt niet twintig Social Media accounts aan te maken. Kies één of twee kanalen, die aansluiten bij je business, weet wie je wilt bereiken, bedenk waar je onderscheidend in bent en GO.

8 TIPS efficiënt omgaan met Social Media

  • Kies één kanaal waar je op kunt focussen.

  • Schakel notificaties van Social Media uit via je accountinstellingen. Zo blijf je niet de hele dag ‘bezig’ met Social Media.

  • Blok tijd in je agenda om actief deel te nemen aan Social Media. Plan reëel als je serieus aan de slag wilt gaan met je doelgroep.

  • Plan je activiteiten op Social Media vooraf. Waar wil je Social Media voor inzetten, welke acties ga je daarop zetten en wanneer?

  • Te druk? Maak een werknemer verantwoordelijk voor het kanaal. Neem het op als taak in het takenpakket. Uitbesteden kan natuurlijk ook. Ik help je daar graag bij.

  • Vind je linkjes op Social Media interessant en wil je ze bewaren? Sla ze op in de map Favorieten op je Explorer werkbalk.

  • Stel Social Media richtlijnen op. Daarmee kun je schade aan je bedrijfsimago beperken.

  • Meerdere kanalen in beheer? Denk dan eens aan een handig dashboard, zoals HootSuite. Zo hou je je Social Media overzichtelijk.

Meer tips of hulp nodig? Ik help je graag met modern en succesvol ondernemen met Social Media. Reageer hier