GO Organizing
praat je bij

Het verbaast mij altijd weer dat mensen het lastig vinden om nee te zeggen en zich laten leiden door de waan van de dag. Terwijl een simpel nee je al een heel eind op weg kan helpen om georganiseerd en efficiënt te werken. 

27-03-2015

Laat zien wat je doet @LinkedIn


Publisher

In de Nederlandse versie van LinkedIn heeft nog niet iedereen de functie “publisher”. Deze handige functionaliteit van LinkedIn vergroot je zichtbaarheid enorm. Vergelijk het maar met een blog. Niet alleen je connecties, maar iedereen die jou volgt kan het lezen, becommentariëren en delen. En als het veel gelezen wordt, pikt de nieuwsrubriek van LinkedIn Pulse je bericht op en is de exposure compleet. Gauw aan de slag dus. 

Hoe werkt het?

Als je de Nederlandse versie van LinkedIn gebruikt ga dan eerst naar je foto rechts bovenaan en klik op
Taal – wijzigen.

Zet de taal (tijdelijk) op Engels. Als je nu naar je startpagina (Home) gaat, zie je dat er een tab is toegevoegd: Publish a post. (Het je nog geen updated versie van LinkedIn, dan zie je een potloodje verschijnen in de balk Update).

Nu heb je de mogelijkheid om je blog te schrijven. En je kunt direct een plaatje/foto toevoegen, maar ook in het verhaal zelf kun je plaatjes en links toevoegen. 

Tips blog

De vijf succes-elementen van een goede blog zijn:

- zorg voor een aantrekkelijke in het oog springende titel
- gebruik aantrekkelijke plaatjes / foto’s
- hou je content kort en bondig (300 – 600 woorden)
- werk met de juiste zoekwoorden die bij je expertise horen
- deel je blog op andere social media kanalen, zoals Twitter en Facebook

Succes! 

Hulp nodig bij je Social Media strategie? www.go-organizing.nl