GO Organizing
praat je bij

Het verbaast mij altijd weer dat mensen het lastig vinden om nee te zeggen en zich laten leiden door de waan van de dag. Terwijl een simpel nee je al een heel eind op weg kan helpen om georganiseerd en efficiënt te werken. 

09-02-2015

Chagrijnig? Boos? Houd je smartphone in je zak


Wat kun je als bedrijf doen?

In elke arbeidsovereenkomst staat vermeld dat je het bedrijf waar je werkt geen imagoschade mag toebrengen. Beetje vaag omschreven. Als je als ondernemer op social media begeeft wordt het misschien tijd voor meer duidelijkheid. Vooral voor medewerkers. Je hoeft geen epistel te schrijven. Een paar heldere regels geeft voldoende houvast om het gezond verstand van mensen te activeren.

Voorbeelden van social media richtlijnen:

Wat kun je zelf doen?

Om te beginnen normaal nadenken. Probleem is dat niet iedereen dezelfde normen heeft.  Toch kent het gebruik van social media wat ongeschreven regels. Om je een beetje op weg te helpen wat tips. Die weet je natuurlijk al, maar het is vooral handig om ze te gaan doen

Tips wanneer je niet online moet zijn:

  • Je hebt net een slechte beoordeling gehad. Tip: lucht je hart bij een collega of vriend, maar niet op social media.
  • Je bent kwaad op je baas/collega en je kan hem/haar wel door je mobiel heen trekken. Tip: verzet je geest. Zet lekker harde muziek op en blèr mee, maar kom niet op social media.
  • Je staat je dood te ergeren voor de helpdesk van een computerzaak. Tip: tel tot 10 voordat je gaat twitteren of facebooken.
  • Je bent zwaar chagrijnig door een mislukte transactie. Je humor is verdwenen. Tip: laat je verstand niet verdwijnen. Maak het niet online wereldkundig.
  • En last but not least, ga niet meer online na drie biertjes in de kroeg. Kan een hoop ellende voorkomen.