GO Organizing
praat je bij

Het verbaast mij altijd weer dat mensen het lastig vinden om nee te zeggen en zich laten leiden door de waan van de dag. Terwijl een simpel nee je al een heel eind op weg kan helpen om georganiseerd en efficiënt te werken. 

07-12-2014

Super irritante linkjes


Denk na wat je deelt

In je enthousiasme over een artikel druk je al snel de Facebook, LinkedIn of Twitter button in die bij het artikel staat. Lekker makkelijk. Zo laat je je connecties zien waarin jij geïnteresseerd bent of waarover je hen wilt informeren. Je bent alleen even vergeten dat jij een abonnement hebt en je connectie misschien niet. Oeps.

Top 5 irritante links

  • Links die niet werken omdat je geen abonnement hebt op het blad of tijdschrift.  
  • Links doorsturen naar pagina’s die niet meer bestaan. De bekende Error 404 of Not Found. Kom ik nogal eens tegen op websites.
  • Links in het Engels met een Nederlandse aankondiging. “10 Facebook tips”. Waarna je op een Engelstalig theoretisch marketing verhaal uitkomt. Zó irritant.
  • Links met keiharde muziek. Nog erger: met keiharde KERSTmuziek.
  • Links zonder tekst. Hoppa, gedeeld zonder enige uitleg of toelichting erbij. De link moet blijkbaar triggeren om verder te lezen. NOT.

Hoe kan het beter?


Waar het natuurlijk om gaat is de vraag wie is je publiek? Verplaats je in degene met wie je je bericht deelt. Duidelijk communiceren is best moeilijk. Stel jezelf de vraag: waarom ga ik het delen? Wil je informeren? Wil je jezelf als expert profileren? Wil je je netwerk uitbreiden? Wil je iemand doof hebben #lol? Of moet je publiek het maar uitzoeken? CHECK: sta even stil bij wat je deelt en probeer de taal van je toehoorder te spreken. 

 Reageren op dit artikel? Stuur een berichtje