GO Organizing
praat je bij

Het verbaast mij altijd weer dat mensen het lastig vinden om nee te zeggen en zich laten leiden door de waan van de dag. Terwijl een simpel nee je al een heel eind op weg kan helpen om georganiseerd en efficiënt te werken. 

23-11-2014

Facebook voert grote wijziging door


Alle onbetaalde posts die je als ondernemer op Facebook zet mogen geen promotioneel karakter meer hebben.
 

Wat zijn promotionele posts?

Facebook geeft drie voorbeelden:

  • Posts die mensen proberen aan te zetten tot koop.
  • Posts zonder enige context waarbij mensen gevraagd wordt mee te doen aan acties en persoonlijke gegevens achter te laten.
  • Posts met dezelfde tekst als advertenties.


Voorbeelden promotionele posts

Wat betekent dat voor jouw Facebookpagina?

Dat je vanaf nu nog meer berichten moet posten die jouw fans leuk vinden om te lezen. Waar ze echt geïnteresseerd in zijn en waarom ze je in de eerste plaats zijn gaan volgen. Goede content dus om organisch (op een natuurlijke wijze) je fans te blijven interesseren in jouw bedrijf.

Hoe weet je welke posts jouw fans interesseert?

Via het tabblad statistieken bovenaan je bedrijfspagina heb je direct het overzicht. Daarin kun je zien welke posts geliked en gedeeld zijn. Hou dat een paar weken bij en je krijgt een goed beeld wat je fans leuk en interessant vinden om te lezen. Dat is ook precies wat Facebook wil.

Promotionele posts toch volgen

Stel je wilt een bedrijfspagina blijven volgen die hun product of dienst via posts promoot. Vanaf januari zal Facebook deze niet snel meer delen op je nieuwsoverzicht. Zorg dan dat je deze bedrijfspagina toevoegt aan de interesses op je persoonlijke pagina. Zo mis je niks. 

Lees de volledige update van Facebook.  

Reageren op dit artikel? Stuur een bericht.