GO Organizing
praat je bij

Het verbaast mij altijd weer dat mensen het lastig vinden om nee te zeggen en zich laten leiden door de waan van de dag. Terwijl een simpel nee je al een heel eind op weg kan helpen om georganiseerd en efficiënt te werken. 

08-10-2014

Handige Online Tools


En nee, online tools zullen nooit het persoonlijk contact vervangen, maar zijn wel degelijk een slimme aanvulling. Je kunt een veel groter publiek naar je toe trekken dan je ooit persoonlijk kan bereiken. Bovendien is het een snelle en makkelijke manier om in één keer informatie te delen met een grote groep mensen.

Social Media

is hot en dat is niet voor niks. De mogelijkheden van deze online tools zijn oneindig. In essentie heeft Social Media de kracht om mensen met elkaar te verbinden, je fanclub uit te breiden en je zichtbaar te maken. Ik hoor vaak “ik ben niet zo thuis in Social Media”. Geeft niks. Kies om te starten één kanaal waar jij je goed bij voelt of wat je al een beetje kent. En ga daarmee aan de slag. Het vraagt tijd om je netwerk op te bouwen, net als in het gewone leven.

E-mail

is ook zo’n handig online communicatiemiddel dat we al jaren massaal gebruiken. Geweldig. Via e-mail nodig je klanten uit voor evenementen, hou je ze op de hoogte van het laatste nieuws of geef je ze vrijblijvend advies. Op die manier kun je heel effectief je contacten opbouwen. Bijvoorbeeld via het contactenformulier op je website, een nieuwsbrief uitgeven of een e-book met tips gratis beschikbaar stellen.
Let op: stuur je ongevraagd mailtjes rond dan wordt dat gezien en als spam en dat is verboden in Nederland.    

Poll

een interactieve tool om snel feedback te krijgen van je publiek. Dat vinden mensen leuk, getuige het enthousiasme waarmee websurfers over van alles en nog wat hun mening geven. Regelmatig een poll plaatsen op je website geeft je veel informatie over je volgers en kan je helpen bij het verbeteren van je product of dienst.  

Vloek of zegen

dat laat ik aan jou. Feit blijft dat online tools tijd kosten. Monitoren, een reactie of een artikel schrijven, content creëren, dialoog aangaan, voor je het weet is het een dagtaak geworden. Ga daarom slim om met Social Media en online tools in het algemeen.

Bepaal eerst wat je wilt en formuleer dan je strategie. Vervolgens bepaal je je doelgroepen, doelstellingen en thema’s/mijlpalen. Pas daarna kies je welk kanaal je inzet. En wat krijg je dan? Een mooi helder overzicht van je activiteiten eenvoudig voorzien van een tijdsplanning. Overzichtelijk, praktisch en makkelijk te delen met je collega’s. Dát is pas online organizing!

Hulp nodig? Mail mij info@go-organizing.nl