GO Organizing
praat je bij

Het verbaast mij altijd weer dat mensen het lastig vinden om nee te zeggen en zich laten leiden door de waan van de dag. Terwijl een simpel nee je al een heel eind op weg kan helpen om georganiseerd en efficiënt te werken. 

GO Organizing praat je bij

28-06-2016

Het verbaast mij altijd weer dat mensen het lastig vinden om nee te zeggen en zich laten leiden door de waan van de dag. Terwijl een simpel nee je al een heel eind op weg kan helpen om georganiseerd en efficiënt te werken. 


21-01-2016

Hoe blokkeer je een fan van je FB pagina?

Er zijn fans en er zijn fans. Enthousiaste fans op je zakelijke pagina zijn natuurlijk hartstikke leuk en daar wil je er ook zo veel mogelijk van hebben. Maar wat nou als die fans doorslaan? Als ze je gaan stalken of spammen door de meeste vreselijke dingen over jou te posten op je pagina? Dan ga je ze blokkeren. Zo doe je dat.

 


25-11-2015

Hoe krijg je meer likes op Facebook?

Er is een eenvoudige manier om snel en gratis vind-ik-leuks te bouwen op je Facebook Pagina. Ik ga je uitleggen hoe je dat doet. 


10-10-2015

In 8 stappen je Social Media organiseren

Social Media is helemaal ingeburgerd, toch? Anouk, Herman de Blijker, ja zelfs Willem-Alexander twitteren er lustig op los. En vertel nou niet dat je geen FB-account hebt, want dan kom je echt uit de middeleeuwen. Digitaal CVtje op LinkedIn plaatsen, dat lukt de grootste digibeet nog wel. Des te vreemder, dat bij veel ondernemers Social Media eigenlijk nog helemaal geen business as usual is. Integendeel. De vooroordelen over Social Media weerhoudt ze vaak om eraan deel te nemen. Zonde van mijn tijd, heb er niks mee, zie door de bomen het bos niet meer.


22-06-2015

Hoe overleef ik de zomer met bankhangende pubers?

In de zomer werk ik altijd lekker door. Met openslaande tuindeuren, een zacht zomerbriesje en rust in huis maak ik flink wat meters. Zomers gaat vaders met onze meiden op pad. Hét moment om weer eens kritisch naar mijn website te kijken, wat webinars te volgen en relevante vaktechniek te lezen wat er afgelopen maanden zwaar bij ingeschoten is. Helaas duurt deze euforie slechts drie weken. Hoe overleef ik de rest van de zomervakantie?


22-05-2015

Nóg sneller twitteren. Dat kan.

Het is inmiddels wel bewezen dat snel surfen op Windows zo’n 30 tot 40 procent efficiënter gaat met sneltoetsen. Maar wist je dat Twitter die functionaliteit ook heeft? Hartstikke handig als je bijvoorbeeld snel iemand wilt blokkeren of een foto wilt openen. Hoe werkt het?  


20-04-2015

Hoe georganiseerder, hoe creatiever

Dat lijkt tegenstrijdig. Over het algemeen worden creatievelingen vaak geassocieerd met ongeorganiseerd, rommelig en chaotisch. Zelf houden ze dat beeld graag in stand. Ze zijn niet te organiseren, vinden ze. Organiseren betekent structuur en dat belemmert de creatieve geest. Maar dat blijkt toch een misvatting.


27-03-2015

Laat zien wat je doet @LinkedIn

Hoe gaaf is het als jij jouw kennis en expertise aan een groot publiek kenbaar kunt maken? Dat kan met Publisher van LinkedIn. Gratis. Daarmee bouw je niet alleen naamsbekendheid op, maar gaan mensen je ook zien als expert, ben je beter vindbaar en verhoog je je omzet in know time. Hoe werkt het?


09-02-2015

Chagrijnig? Boos? Houd je smartphone in je zak

Ontslagen worden omdat je een beledigende post over je baas of het bedrijf hebt geplaatst op Facebook. Het komt meer voor dan we denken. En wat denken we nou eigenlijk? Dat toch niemand het leest? Dat we onze frustratie binnen vier muren van ons afschreeuwen en niemand ons hoort? NEE DUS. We roepen iets op social media en de hele wereld luistert mee. Ja, best eng, maar wel de realiteit. 


27-01-2015

Eerste hulp bij Infobesitas: digitaal detoxen

Grote hoeveelheden informatie die over je heen worden gestort, angst om iets te missen en steeds maar op zoek naar nieuwe informatie. Gevoed door het enorme aanbod aan kanalen en mobiele mogelijkheden. Slecht kunnen concentreren en slapeloosheid zijn slechts enkele gevolgen. Er is geen pilletje tegen, maar met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind. 


05-01-2015

Stop met voornemen, start met doen

Goede voornemens genoeg, maar er gaat er niet één werken als je niet daadwerkelijk plant hoe en wanneer je het gaat doen. Een soort ToDo lijstje waar geen enkele actie op wordt gezet. Wordt ook niks, behalve dan dat het lijstje langer wordt. Misschien leuk om mee te behangen. 


28-12-2014

Nederland valt massaal over Facebook heen. Wat zijn de alternatieven?

Niets is zoveel besproken als de nieuwe Facebookvoorwaarden. Niet echt nieuw natuurlijk. Het grootste deel van de voorwaarden bestond al. Wat gewijzigd is lees je hier. Het grote verschil is, dat Facebook een stukje bewustzijn aan het creëren is met Privacy Basics. En ja, Facebook verzamelt alle gegevens die jij, of iemand anders over jou, online plaatst. Belangrijk om daar bij stil te staan. De keuze is vervolgens aan jou.


07-12-2014

Super irritante linkjes

“Rabo voorziet verdubbeling economische groei in 2015” lees ik op LinkedIn. Een bericht dat gedeeld is door een van mijn connecties. YES denk ik gelijk. Positief nieuws. Even doorklikken hoe zij dat zien. Inloggen. Uh? Inloggen? Vette pech. Geen abonnement op het FD, dan ook niet mogelijk het artikel te lezen. 


28-11-2014

Blunderende twitteraars

Deze week kwam weer een mooie staaltje knulligheid voorbij. Financieel topman Anthony Noto, CEO van Twitter, stuurt een tweet-onder-embargo de wereld in over een bedrijfsovername. Gepost op zijn tijdlijn! Moet niet gekker worden. De CEO VAN TWITTER. Ooit gehoord van privéberichten?
Bron: ANP.


23-11-2014

Facebook voert grote wijziging door

Vanaf januari gaat Facebook posts met een promotioneel karakter niet meer plaatsen. Dat betekent: alle (onbetaalde) posts die je als ondernemer op Facebook zet mogen geen promotioneel karakter meer hebben. Wil je toch je product of dienst promoten, zul je gebruik moeten maken van de betaalde advertentiemogelijkheden van Facebook.


14-11-2014

De hybride-ondernemer is in opkomst

Deze week komt NRC.nl met het nieuws dat een half miljoen Nederlanders twee banen heeft. Gebaseerd op cijfers van het CBS. Nou ja nieuws. Twee jaar geleden schreef de Rabobank al dat de hybride-ondernemer in opkomst is: ondernemerschap gecombineerd met de werknemers-staat-van-dienst.




10-11-2014

Contentmanagement, contentstrategie, contentplanning.
Kan jij het nog volgen?

En ik kan nog wel even doorgaan. Contentkalender, contentmarketing, contentgovernance, contentcontext, contentintegratie, contentproces, contentorganisatie en oh ja, gewoon content. Hét modewoord anno 2014.  Allemaal geweldig en zeer nodig bij een goede online strategie. Maar bij het noemen van dit soort termen begint het bij de gemiddelde MKB ondernemer te draaien.


02-11-2014

Organiseer je Social Media met deze 8 tips.

Social Media is helemaal ingeburgerd, toch? Premier Rutte, Anouk, Herman de Blijker, ja zelfs Willem-Alexander twitteren er lustig op los. En vertel nou niet dat je geen Facebook-account hebt, want dan kom je echt uit de middeleeuwen. Digitaal CVtje op LinkedIn plaatsen, dat lukt de grootste digibeet nog wel. Des te vreemder, dat bij veel ondernemers Social Media eigenlijk nog helemaal geen business as usual is.


27-10-2014

Digitaal visitekaartje. Handig of niet?

Te pas en te onpas krijg ik op allerlei (netwerk)bijeenkomsten papieren visitekaartjes in mijn hand gedrukt. Wat doe ik er mee? En waarom gaan we niet met zijn allen over op digitale visitekaartjes? Soms ontvang ik zelfs twee kaartjes ‘zodat ik er één kan weggeven aan iemand in mijn netwerk’. En steevast wordt mijn visitekaartje gevraagd.


20-10-2014

Social Media is geen hogere wiskunde

Social Media zijn gewoon communicatiekanalen. Middelen om je te helpen naamsbekendheid op te bouwen, gevonden te worden en je product of dienst in één keer onder de aandacht te brengen van een grote groep mensen. Bovendien zijn het fantastische middelen om in gesprek te komen met je doelgroep. Bijna elk kanaal heeft zowel betaalde als niet-betaalde manieren om zichtbaar te worden. That’s it. Starten maar zou ik zeggen.


08-10-2014

Handige online tools

Online organizing, zeg maar digitaal organiseren, is niets anders dan het opbouwen van relaties zodat je een netwerk van fans hebt die jouw product of dienst gaan promoten of afnemen. Een aantal online tools kan je daarbij effectief en efficiënt bij helpen.


25-09-2014

Tool op LinkedIn die je nog niet kende

Klanten vragen weleens of het verstandig is om een Premium Account te hebben op LinkedIn. Dat is natuurlijk afhankelijk waar je LinkedIn voor gebruikt. Er zijn een aantal voordelen, zoals het groter formaat van je profielfoto en van de kopregel. En je kunt iedereen zien die je profiel heeft bekeken. Een gratis account laat alleen de laatste vijf personen zien. Maar… wil je direct contact zoeken met iemand die interessant voor je is, dan hoef je niet eerst te connecten EN ook geen premium account te hebben. Je kunt direct, met een gratis account, een bericht sturen. Die tool zit in de groepen verborgen.


21-09-2014

HELP! Een dubbelganger op Internet

Het voordeel van de achternaam Goedkoop is dat ie niet veel voorkomt. Dat is zo’n beetje het enige voordeel. Maar wel een groot voordeel. Zeker op Internet. Namen als Henk de Jong, Ruud van Dijk of Cor Bakker komen in groten getale voor. De kans op een dubbelganger op internet is dan ook reëel. Hoe ga je daarmee om?


09-09-2014

Afgeschoten op Twitter. Jammer. Er zijn kansen.

Twitter heeft vaak het imago van een schreeuwerig nikszeggend platform waarop iedereen ongezouten zijn mening kan spuien. Een digitale roddelbak. Ik vind het heel begrijpelijk dat ondernemers niet altijd staan te trappelen om hiervan deel uit te maken. Het kost me regelmatig overtuigingskracht om ze tot andere inzichten te laten komen.

27-08-2014

Schrikken wat Google over je zegt?

Regelmatig google ik mezelf. Gewoon om bij te houden wat erover mij gezegd wordt, of ik een beetje vindbaar ben en welke ouwe muk steeds wordt herhaald. Best belangrijk. Je doet zaken met mensen en die praten over je. Offline èn online. Handig om te checken waarover. Google onthoudt alles. Dus als ik mezelf google in de zoekmachine krijg ik niet echt een objectief beeld. Hoe wel?